Umiejętność kategoryzowania to zdolność dostrzegania cech wspólnych i różnicujących pośród przedmiotów, grupowanie ich według jakiejś zasady. Ta metoda pozwala na uczenie się reguł społecznych, reguł językowych, ćwiczy analizę wzrokową, skupienie, logiczne myślenie i wnioskowanie.
Aby dziecko ćwiczyło jednocześnie prawą i lewą półkulę,
warto wziąć dwie czyste kartki A4. Na jednej z kartek niech dziecko układa
przedmioty odpowiadające jednej tematyce, a na drugiej kartce drugiej tematyce
(nie powiązanej z pierwszą). Obrazki przedstawiające przedmioty powinny być
wymieszane przed dzieckiem. Starsze dzieci mogą spróbować dopasować nazwy do
przedmiotów.
Proponowane przeze mnie zestawy przedmiotów: potrawy i owoce,
odzież letnia i pojazdy drogowe, napoje i warzywa, owoce i warzywa, pojazdy
drogowe i powietrzne, odzież letnia i zimowa, potrawy i napoje.
Komentarze
Prześlij komentarz